Bu Blogda Ara

9 Şubat 2014 Pazar

SAUNA İLE TAZELENİN!

    Saunayı; sonrasında hamam ve köpük masajıyla zenginleştiren sektör beni bu alışkanlığa iten en önemli faktör :) Beden temizliğinin yanında ruhen de bir temizlik sağlayan, insanı rahatlatan, negatif enerjiden arındıran saunalar mutlaka ama mutlaka denenmeli. 


    Haftasonları yaklaşık iki saatimi ayırarak hem ruhumu hemde bedenimi arındırıyorum bu sayede ;) Hazır haftasonu da gelmişken bu güzel fikri gerçekleştirmeye ne dersiniz?


       Kısaca kendi deneyimlerimle saunalardan bahsedeyim;

       Saunaların temel çalışma prensibi her tarafı ahşaptan bir odada, bir ateş kaynağıyla ısıtılan taşların odayı ısıtmasıyla ter banyosu yapılmasının sağlanmasıdır. Ara ara bu taşların üzerine dökülen esanslı suyla odanın nemi yükseltilirken, ferah bir nefes almaya da yardımcı olunur. Şahsen ben hiç nefes darlığı ya da bunalma yaşamadım bu zamana kadar. Gittiğiniz yerin bünyesinde Fin Hamamı varsa eğer orda da su buharı içinde durabilir toksinlerden arınabilirsiniz. Ben buhar altında çok kalamadığım için 2 dk durup çıkarım genelde :)

    Saunaya ilk defa gitmeye karar verdiyseniz yazımı dikkatle okuyun lütfen ;)

     Öncelikle herhangi bir sağlık sorunu olmadığından emin olmak önemli, sürekli ilaç kullananlar yada kronik rahatsızlığı olanlar hekimlerine danışmadan kesinlikle kullanmamalı.


      Daha sonra gidilecek saunanın güvenilir olmasına dikkat edilmeli. Tanınmış bir güzellik merkezi veya bünyesinde sauna bulunan 5 yıldızlı oteller tercih edilebilir.


     Sauna için en az 1-2 saat ayırılması lazım bu iş keyif işi aceleye gelmez, haftasonu fırsatları değerlendirilmeli ;) Yanımıza normalde temiz çamaşır ve tercihe göre bikini alınabilir bunların dışında bir şey almaya gerek yok. Ben bunların yanında şampuanımı ve kremlerimi götürüyorum.

     Sauna öncesi hafif bir duş almak sağlık ve hijyen açısından tavsiyemdir, hemde zorunlu :) Daha sonra kurulanıp üzerimize hiçbir şey giymeden peştemalimize sarınıp sauna odasına girebiliriz. Burada toksin attığımız için üzerimizdeki naylon bikiniler sağlıklı olmuyor tabi. 

      İlk defa sauna kullanacaksanız, saunanın alt kısımlarında uzanmak iyi olur. Alıştıkça üst katlara da çıkılabilir üst katlar her zaman daha sıcak ve nemli olur dikkat ;) Duşta açılan gözeneklerden terle birlikte toksinlerden de arınıyoruz ve ortalama 10 dk durup, soğuk duşta kendimizi tazeliyoruz. Şoklama denen bu işlemi 2-3 periyod şeklinde tekrarlayabiliriz ben 3 tur yapıyorum ancak işliyor :D

    Saunada uzandığım yere temiz bir havlu seriyorum hijyen önemli ;) Sauna gerçekten bol bol terleyerek fazlaca enerji harcatıyor, ter bezlerini aktive ediyor ve tabi doğal olarak kilo vermeye de yardımcı oluyor ;)

      Genelde sauna paketler halinde sunuluyor sauna+ hamam+ köpük masajı. Ortalama 50-60 tl ye muhteşem bir keyif yaşayabilirsiniz ;)

    Sauna da iyice yumuşadıktan sonra hemen hamamda yıkanıp, arınıp köpük masajına geçebilir. Üzerinizde milyonlarca köpüğün pıtır pıtır hareketleriyle masaj keyfi yaşayabilirsiniz, şiddetle tavsiyem ve en sevdiğim kısmı bu :) Hem ruh hemde beden pamuk gibi olduktan sonra, stres sinirde geride kalıyor tabi...



    Hepimize mutlu keyifli pazarlar...
Görseller Google Görseller alıntıdır.

4 yorum:

  1. Çıkışta da su ve C vitamini takviyesi lazım =) Portakal suyu birebir bunun için =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen tatlım yaaa çok teşekkürler ekleme için :) Soda-limon-tuz üçlüsüde iyi geliyor, benim tansiyon düşük olduğu için saldırıyorum çıkışta :)))

      Sil
  2. Bu yazı gerçekten olmadı. Giden var gidemeyen var ://

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehhehhe gidin diye teşvik ediyorum tatlım ;) Olmadı gel birlikte gidelim :D

      Sil